luni, 4 iunie 2012

La pescuit

         
                    După câteva zile de ''pregătiri intense'' am plecat în cele din urmă la pescuit. Tataiu mi-a promis că mă duce intr-un loc unde sunt mulți pești.  Pe drum tati îi spunea lui tuțu (tataiu) că va fi o partidă scurtă de pescuit. A spus că el nu se va grăbi să întindă undița lui .... de ce oare? ....ce știa el ?  tataiu zâmbi ... și prin minte...îi trecură imagini în care încerca să-i insufle lui tati meu pasiunea de a pescui .......cum se trezeau dimineața devreme, luau în fugă undițele și plecau jumătate adormiți la pescuit .. (dacă nu îl lua cu el era bai mare) .... prima undiță întinsă era obligatoriu a lui, care trebuia reglată pentru adâncime și căreia trebuia să i se pună momeală în ac, apoi îi aranja locul unde urma să pescuiescă astfel încât să nu cadă în apă iar când credea că a scăpat și putea să meargă să-și întindă undița lui începea adevăratul chin:..... "nu trage peștele'', ''nu stă pluta'',''nu mai am momeală'', ''am agățat cârligul în ceva'',''am încurcat undița mea de undița lui''....după aproximativ o oră îi venea și lui rândul să lanseze undița lui și să încerce să prindă ceva, era însă liniștea dinaintea unui nou val de probleme cărora trebuia să le facă față :... ''îmi este sete'', ''îmi este foame'','' îmi este cald/frig'', ''aici nu prindem pește'', ''mai bine ne mutăm în altă parte'', după care urma descurajantul ... ''mai stăm sau mergem'' repetat insistent cu accent pe mergem, încât cu nervii întinși la maxim și după ce mai asista și la o ploaie de pietre aruncate în apă se hotăra cu regret să ne întoarcem acasă cu speranța ca data viitoare să fie altfel ... și anume să tragă peștele și noi să nu ne mai întoarcem acasă cu traista goală.   
            Despre pescuit ce să vă spun. A fost foarte frumos. Am adunat floricele, am suflat în păpădii, am adunat mere sălbatice, am mâncat dude, am făcut vaporașe, am jucat prinsea și ascunsea și binențeles am aruncat cu pietre în apă încercând sa-l întrec pe tati care a câștigat titlul de campion ... cred că avea ceva mai multă experiență decât mine....  Tataiu a încercat să prindă ceva pești dar nu a reușit în schimb s-a prins în jocul nostru. P.S. una peste alta am spălat și rușinea expediției de pescuit atuci când am prins un guvidel...... traista nu a mai fost goala la întoarcere.


 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu